Bůh v mém životě

Je možný ekumenismus ?

12. 6. 2009 13:55
Rubrika: Názory


Je možný ekumenismus ?

Před asi týdnem jsem měl zajímavý rozhovor se studentem teologie čtvrtého ročníku, který měl právě před zkouškou z ekumenismu. Protože přímo bydlím v komunitním domě Chemin-neuf, jejíž posláním je ekumenismus, dali jsme se do řeči. Já nejsem teologicky zdatný, ani v řeči ani v myšlení, můj pohled je rize praktický. Vyšel ze zkušenosti, kdy jsme se bratrem při obrácení (mě bylo asi 16let, jemu 20) ocitli na rozdílných stranách církve. Já katolík, on jako protestant. Oba zapálení, horlivý a nezkušení. Takže hádky, odsuzování, dlouhé debaty a domlouvání, vysvětlování, slzy, smutek, zklamání ... Ale mělo to i svoje dobré stránky. Rozdílnost nás vedla postupně a pomalu k poznání, jak málo věcem rozumíme, ke střízlivosti a opravdovosti a nakonec k toleranci :).

O víkendu jsem mohl být na slavnosti letnic v Paříži, kde se sjelo okolo 3500 členů komunity prožít tento významný den. Zvlášť pro charismatiky :). Nechyběli zde přednášky a modlitby za jednotu...( Walter Kasper ...)Věcí které křesťanské denominace rozdělují je ještě hodně. Mezi asi hlavní jsou otázka eucharistie a posloupnosti kněží. Hodně však je už "vyřešeno" a objasněno. Přiznám se, že nejsou to věci pro mě jednoduché a sám katolický president za jednotu říká, že to je a musí být sám Duch svatý, kdo tyto věci koná.
Každopádně to hlavní je touha následovat Krista. Který sám nás vede k sobě. A už ta touha za posledních několik desítek let velmi změnila náš pohled na sebe navzájem. Pro moji babičku protestant byl něco mooc špatnýho :).

Takže ekumenismus je možný ! Věřím tomu a modlím se za to.

Díky Bohu a všem lidem dobré vůle kteří na tom jakkoliv pracují.

 

 

Zobrazeno 1841×

Komentáře

MLML

Pro mě protestant nic špatného není. Je to člověk, který se vydal jinou cestou a je to jeho právo a svoboda, kterou dostal od Boha. Myslím si o něm, že se velice mýlí a to jak svou vírou, tak politicky. On si ale pochopitelně může totéž myslet o mně. Ekumenismus bych si přál, ale myslím si, že možný není. Ve smyslu budoucího splynutí církví v jednu to opravdu nevidím jako reálné. A ve smyslu vzájemného pochopení? Proč ne. Ale pouze do té míry, že mu nebudu nijak ubližovat, budu ctít jeho názor, nebudu ho násilím obracet a jeho názor mu brát.<br />
Nic víc a nic míň.

Hugo-Baskerville

Myslím, že cílem ekumenismu, tedy toho mezikřesťanského by měla být jedna církev (supercírkev :o) ).<br />
<br />
Ještě rozděluju snahu o to, abychom po sobě alespoň nestříleli, což ale zahrnuje i všechny ostatní náboženství a není to otázka ekumenismu ale prosté slušnosti:o)<br />
<br />
Trochu mi to připomíná problém jízdy aut po pravé straně. Dlouhou dobu se o tom vedly vášnivé diskuze, pak přišel A. Hitler, obsadil půl evropy a ze dne na den se začalo jezdit vpravo :o) A bylo po problému.

Papo

Ekumenismus jako forma "mám v úctě víru druhých" určitě možný je. Ekumenismus jako sloučení se do "supercírkve" možný není. Ekumenismus jako rekatolizace je naprosto bludná myšlenka.

Johan

Katolicismus a protestantismus to nejsou dvě strany Církve. To je Církev a necírkev.

terre-eau

Samozrejme ze je mozne zit ekumenizmus.<br />
Staci sa pozriet, ako ho zil papez JPII a brat Roger z komunity v Taize. Teraz sme na rade my.

andrew38

Protože přímo bydlím v komunitním domě Chemin-neuf, jejíž posláním je ekumenismus, .....<br />
<br />
Zní to hezky. A jak to vypadá v reálu?

Johan

Myslím, že cílem ekumenismu, tedy toho mezikřesťanského by měla být jedna církev (supercírkev :o) ).<br />
<br />
Katolická vedená papežem a biskupy v jednotě s ním? Ano, to ano.<br />
<br />
V opačném případě jde o blud.

Johan

Bratr Roger žil ekumenismus výborně! Tak výborně, až se mu podařilo zemřít mimo Církev Kristovu.:-(

BudLenka

Jak žít ekumenismus? Žít a nechat žít je málo. Cestou jsou společné modlitby, společné aktivity, spolupráce na organizaci akcí... Bavit se spolu, poznávat se. Samozřejmě že na této úrovni se děje i u nás spousta a spousta věcí. Viz brněnská Noc kostelů a další a další. <br />
<br />
To Johan: Prolít krev při modlitbě v kostele, v pověsti svatosti, na závěru života, v němž jsem k Bohu svým příkladem přivedla tisíce lidí a stihla jsem navíc založit komunitu, která je živá a plná působení Ducha svatého... Hm... Na tak příkladnou křesťanskou smrt hned tak někdo z nás nemá.

terre-eau

Brat Roger zomrel pretoze plnil Panovu volu - aby vsetci boli jedno. <br />
Z ruk papeza Jana Pavla II. tiez pocas zivota prijal Eucharistiu.<br />
<br />
"A slávu, ktorú si ty dal mne, ja som dal im, aby boli jedno, ako sme my jedno - ja v nich a ty vo mne. Nech sú tak dokonale jedno, aby svet spoznal, že si ma ty poslal a že ich miluješ tak, ako miluješ mňa." (Jn 17:22,23)

terre-eau

Este presnejsie povedane - brat Roger bol zabity, vylial svoju krv. A to, ze nasledoval Majstra pocas zivota asi niekomu vadilo.

Johan

Tak to je smutné, protože<br />
<br />
Nejsvětější římská církev pevně věří, vyznává a hlásá, že nikdo z těch, kdo jsou mimo katolickou církev, nejen pohané, ale také židé, heretici a schismatici, se nikdy nemohou podílet na věčném životě, ale půjdou do věčného ohně, 'připraveného ďáblu a jeho andělům' (Mt 25,41), pokud se k ní před smrtí nepřipojí (Florentský koncil)

Johan

Ohledně duše bratra Rogera nám zbývá doufat v jediné - že se mu v hodině smrti dostalo mimořádné milosti a spojil se s Kristovou Církví.<br />
<br />
Co ale nemůžeme, je dávat tohoto nešťastného protestanta, který usiloval o jednotu, ale stál mimo Církev, někomu za vzor. Spíš bychom se měli modlit za jeho duši.

Papo

Johan: a já měl za to, že spásy lze dojít i mimo katolickou církev, ovšem výhradně skrze milosti dané ŘKC..

Johan

Mimo viditelné tělo Církve skrze milost Církve a ve spojení, byť nevědomém, s ní. To je vlastně spása v Církvi.<br />
<br />
Ale co si myslet o člověku, který ke katolické Církvi silně tíhne, ale zůstává mimo ni?

Papo

Johan: možná je to otázka vnitřního svědomí a přesvědčení.. např. Augustinovi trvalo hrozně dlouho než se stal křesťanem, je to otázka vnitřního hledání a srovnání si "požadavků na daný stav" s vnitřním svědomím..

Miruš

Johan: můžete mi vysvětit, co dělal bratr Roger špatného a proč byl mimo církev?

andrew38

ad BudLenka 15. 6. 2009 18:21<br />
==a další a další==<br />
<br />
Například...?

Johan

Miruš. Vy se ptáte? Už jste slyšela, že Kristova Církev, mimo niž není spásy, je Katolická církev řízená papežem a biskupy v jednotě s ním a že katolíkem je ten, kdo je pokřtěn, věří ve vše , co Církev k věření předkládá a podřizuje se papeži a biskupům v jednotě s ním? Víte, že bratr Roger nebyl katolík, ale protestant a že jako takový stál mimo Církev?

rafael

Nojo... ono je to hezký, když se řekne jak jedině je možná spása... přes katolickou církev. Jo, já tomu věřím, a je to pro mě, vychovanou v katolické víře, naprosto přirozené.<br />
Ale když se to vezme takhle do důsledku, tak by na tom nakonec byl líp katolík, který se snažil žít jakž takž poctivě, ale nad vírou nikdy nepřemýšlel, který zemře zaopatřen (takový ten věřící ze setrvačnosti). Než poctivě hledající, který zemře mimo katolickou církev...<br />
Já vím, proto musíme říkat, že jinde není spása, a kdo to nepřijme, tak má hřích a vykašlal se na spásu... Ale asi to nejde vidět takto černobíle, protože je mnoho lidí, kteří nejsou schopni se rozhodnout pro to, komu vlastně věřit. Takže věří svým rodičům, přátelům, svému názoru, rodinné tradici apod.<br />
Asi to bude muset rozhodnout Nejvyšší...

terre-eau

"Zakaždým, keď som stretol brata Rogera, hovoril mi veľa o jeho priateľstve predovšetkým s Jánom XXIII., neskôr s Pavlom VI. a Jánom Pavlom II. Plný vďačnosti a hlbokej radosti mi vždy rozprával o mnohých stretnutiach a rozhovoroch, ktoré s nimi mal v priebehu rokov. Na jednej strane sa prior Taizé cítil veľmi blízky rímskym biskupom v ich úsilí viesť Kristovu Cirkev po cestách duchovnej obnovy, jednoty kresťanov, službe chudobným, svedectva evanjelia. Na druhej strane vedel, ako veľmi mu rozumejú a podporujú ho na jeho duchovnej ceste a pri smerovaní, ktorým sa vydala mladá Komunita z Taizé. Vedomie, že koná v súlade so zmýšľaním rímskeho biskupa, bolo pre neho ako kompas vo všetkom, čo konal. Nikdy by nebol podnikol iniciatívu, o ktorej vedel, že sa prieči názoru či vôli pápeža. <br />
<br />
Tento dôverný vzťah pretrváva dnes s pápežom Benediktom XVI., ktorý vyslovil veľmi dojímavé slová pri smrti zakladateľa Taizé a každoročne prijíma brata Aloisa na súkromnej audiencii. Odk

terre-eau

Cely rozhovor v slovenskom jazyku najdete na:<br />
<br />
http://www.taize.fr/sk_article7388.html

dadinka

Johan: <br />
"Nejsvětější římská církev pevně věří... (Florentský koncil)"<br />
<br />
V rámci mé snahy o pochopení nauky ŘKC by mě zajímalo, jak a proč k tomu florentský koncil došel...

Eleeshebat

Johane, to už je trochu nuda, co tady zas a znova vypisujete...myslím, že větami, že my ostatní, co nejsme katolíci, jsme heretici a shoříme v pekelném ohni, se moc daleko nedostaneme. Což je zřejmě to, čeho se snažíte dosáhnout...:)))

dadinka

Eleeshebat: Jj, souhlas, přesto by mě ale zajímalo, jak na něco takového mohl někdo přijít...

Miruš

Johan: nevím, proto se ptám...

Miruš

Johan: možná že to, co píšete, je pravda... ale já osobně si nemyslím, že nutně musí být pravda... cožpak Bůh dává přednost formě víry před skutky lásky? klidně mi nasypte popel na hlavu, že jsem málo katolík, ale já jsem se o tohle nikdy moc nezajímala... spíš se snažím víru žít a dělat lidem okolo sebe radost... a svědčit o tom, že Bůh je přítomen v mém životě a že já jsem jen Jeho nástrojem...že Bůh je láska a má rád každýho... nemyslím si, že Bůh raději přijme jednou radši mě, jako katolíka, než bratra Rogera jako protestanta...

Hugo-Baskerville

Na téma církev a mimo církev už tu proběhly mnohé debaty.<br />
<br />
Je pravda, že být členem katolické církve je naprosto nezbytné pro spásu? Tedy ve významu významu této věty? Ne!<br />
<br />
Je pravda, že členství v katolické církvi je zcela irelevantní v otázkách spásy? Též ne!<br />
<br />
No někde uprostřed asi bude odpověď. Buď připustíme nějaké mystické spojení s katolickou církví spoustě dobrých lidí, nebo všechny nekatolíky pošlem do pekla :o)))<br />
<br />
Kdyby se mě někdo zeptal před 2000 lety, zda je možné i pro nežida být vyvoleným národem, asi bych váhal s odpovědí :o)

tvi

jjs> Nejsvětější římská církev pevně věří, vyznává a hlásá...<br />
<br />
tvi> ..také to, že "veškeré lidské stvoření musí být pro svoji spásu podřízeno římskému VELEKNĚZI" (Romano Pontifici, bulla Unam sanctam, Denz. 875). Synoda v Kartágu z r. 490 však papeži užívání titulu velekněz zakázala (kán. 48: "Biskup prvního stolce ať se nenazývá exarchou kněží nebo veleknězem anebo něčím podobným, nýbrž pouze biskupem prvního stolce"), protože "pontifex maximus" byl původně titulem pohanského velekněze ve starém Římě. Jediným veleknězem NZ je Kristus. Jak to tedy je? Máme být pro svoji spásu podřízeni nějakému (pohanskému?) veleknězi? :-D

Makaveli

Pan Grombirik, hoci ste vzdelany, viete aj pobavit svojimi "velavravnymi":-) prispevkami. Najvyssim velknazom NZ je samozrejme Jezis, to ste si nastudoval. Slovo papez alebo petrov nastupca sa hodi omnoho viac(preto pochopitelne bol titul velknaz zakazany, vidiet, ze si robite dobry den z cisto logickych veci, ale ked vas to bavi...) - teda podriadene papezovi(petrovmu nastupcovi).<br />
<br />
Jak to tedy je? Máme být pro svoji spásu podřízeni nějakému (pohanskému?) veleknězi? :-D<br />
<br />
Ked chcete, mozte byt podriadeny aj linuxovemu tucniakovi, volba je len a len na vas. :-D

tvi

Ale bulla Unam sanctam říká "římskému veleknězi" (pontifex - "stavitel mostů" mezi božstvem a lidmi v pohanském Římě). Sám tvrdíte, že slovo papež by se hodilo lépe, ale v Denzingerovi je napsáno "velekněz". Plačte si na správném hrobečku...

Makaveli

Denzinger? Ja cerpam z katechizmu, kde je komplet vyklad RKC. Placte nad hrobom Martina Luthera, mozno tam raz nieco z vasich slz narastie...

terre-eau

V Pisme som nikde necitala, ze by sa krestania mali dohadovat medzi sebou, kto bude spaseny a kto nie; alebo ze by sa mali uzarat, ale bolo tam napisane, aby si navzajom sluzili v bratskej laske.<br />
<br />
" Medzi vami to tak nebude. Ale kto sa medzi vami bude chcieť stať veľkým, bude vaším služobníkom. " (Mt 20,26)<br />
<br />
Co ked na konci vekov Jezis povie na vsetky hasterive a urazlive slova adresovane bliznemu - mne ste to urobili ?!

Johan

Rafael. Pravda, upřímně hledající člověk, který neví o Církvi, je s Církví přece spojen a spásy může dojít. Platí to i pro bratra Rogera, který prostě v bludu setrvával?<br />
<br />
Miruš. Pravda. Ale co bratr Roger? Ten prostě žil v omylu a přitom nic na práci kromě hledání pravdy neměl.

Johan

Hugo. Členství v katolické Církvi je pro spásu nezbytně nutné. Nejde ale o členství ve smyslu zápisu na matriku, ale o spojení s Církví skrze milost posvěcující. Takto spojen s Církví může být i upřímný protestan a nebýt špatný katolík.<br />
<br />
Problém je, že u protestanta prostě nevíme, jak to s ním ve skutečnosti je, proto je modlitba za jeho duši více na místě než nemístná adorace.<br />
<br />
Terre. Kardinál Walter Kasper je přece známý heretik, který dokonce popírá Kristovo Božství a tvrdí, že židé se nemusí ke Kristu obrátit!

Johan

Tvi. Místo nemístných spekulací se raději římskému veleknězi podřiďte, neboť to je pro spásu nezbytně nutné!

seal6

Připomenul bych jednu zásadní věc - Církev byla ustanovena jedna a to Ježíšem Kristem:"ne vy jste si vyvolili mě, ale já jsem si vyvolil vás" a bylo jich dvanáct. Ten kdo se jako "kazatel" nepodřizuje přímé návaznosti biskupů ŘKC, odmítá svátost kněžství a jen tak je možné sloužit Bohu. Pomiňme kněžství křestní. Mě občas připadne, že si neuvědomujete, že biskupové jsou "nástupci" prvních biskupů, kněží pak jsou biskupy ustanoveni jako pomocníci právě biskupů. A hlavně biskupové, kněží, jáhni jsou svěcení tím Duchem, který byl o Letnicích seslán. Ano spásy může dojít i ten kdo je mimo Církev, ale pokud její učení nepoznal, ať kvůli geografickým podmínkám, nebo politickému stavu v zemi prostě tam ŘKC není. Kdo ale Víru pozná a setrvale zůstává mimo Církev, vědomě a svou vlastní svobodnou vůlí se nepodřizuje vůli Boží. Můžem směle tvrdit, že i praktikující katolík, který dodržuje všechna přikázání a má Lásku ve smyslu "Písně lásky" 1Kor. dojde spásy

Papo

seal6: to je v pohodě, protestanté se nechávají vést Duchem svatým (těžko říct jestli tím letničním, znám jen jednoho, takže to bude asi on) a stejně tak jím byl veden např. mistr Jan Hus.. jen s tím rozdílem, že si na něj nedělal nárok z nějaké pozice, což protestantům zůstalo do dnešních dnů a ŘKC se to hrubě nelíbí.. jak v září 1415 psala česká šlechta (kolem 500 pečetí) - "budoucího řádně zvoleného papeže budeme poslouchat jen v tom, co není proti Bohu a jeho Zákonu".

Daliluh

Když si normální průměrný katolík čte tyhle diskuze, tak si občas musí připadat průměrný, z řady nevybočující protestant;-).

Daliluh

(Zapomněl jsem na slovíčko jako:)<br />
Když si normální průměrný katolík čte tyhle diskuze, tak si občas musí připadat jako průměrný, z řady nevybočující protestant;-).

terre-eau

Co nam zostane, ak zhori vsetko, co nie je laska?

terre-eau

Aj za Ježišových čias učení farizeji a zákonníci diskutovali a poznali veľa. Ale Ježiša ako Spasiteľa väčšina z nich nespoznala. Lebo nemali srdce otvorené pre pravdu a lásku, hoci poznali zákony.

seal6

Papo:nevím jestli lze označit papeže na Antikrista, učit o predestinaci pod vlivem Ducha svatého. A rozhodně jednání které vede k rozdělení Těla Kristova, není jednáním pod vlivem téhož Ducha. To že i ostatní církve vyznávají našeho Pána, Ježíše Krista a Ducha svatého jim nikdo neupírá. Nesmíme zapomenout odpovědnost učitelů - ti kteří učí budou posuzování přísněji. Nemůžem soudit, ale ten kdo blud "zavedl" má určitě větší odpovědnost, než ten kdo v bludu setrvává. Odpovědnost těch kteří, zřejmě nechtěli novou církev založit, ale přesto svým postojem, učením i (ke konci života) nenávistí k církvi dali podmět k založení nových církví a tak rozdělili Tělo Kristovo, je za tyto činy zřejmě mnohem větší, než těch, kteří v těchto církvích setrvávají přestože jsou mnohdy přesvědčeni, že by se mohli k Církvi vrátit. Pokud někdo dojde k "názoru" vrátit se do Církve, což by jsme mohli považovat za vnuknutí Ducha svatého a přesto dál setrvává mimo Kristem ustanovenou Církev, o

Papo

seal6: budu se opakovat, ale neomylnost a výlučná spásonosnost jsou dva znaky sekty..<br />
Hus odluku od církve nechtěl, byl velice vzdělaný a bojoval za pravdu jak mu byla zjevena. To je celý příběh. V Bibli je psáno co je v ní psáno, to nemění ani papež..

Makaveli

budu se opakovat, ale neomylnost a výlučná spásonosnost jsou dva znaky sekty..<br />
<br />
Ano Jezis bol pre vela ludi sektar, bohuzial.<br />
<br />
V Bibli je psáno co je v ní psáno, to nemění ani papež...<br />
<br />
Veru je, je tam spomenutych vela veci, len skoda, ze si ich neviete priznat a zatvarate pred nimi oci:-)

Papo

Ježíš někdy o sobě řekl, že je neomylný? Je možné, že jsem ěnco přehlédnul..

Miruš

Papo: Ježíš to nemusel říkat... Ježíš je Bůh-Syn, z toho vyplývá, že je neomylný...

Papo

Miruš: Kdy se naučíte, vy katolíci, odpovídat na otázky jinak, než "je jasné že"? Ptám se na místo v Bibli..

PavelV

Papo:<br />
To si děláš srandu, ne?<br />
Tak třeba: "Já jsem cesta, pravda a život." Ale to jsem vzal jenom tak namátkou, vždyť z celého Písma je to úplně jasné a nepopiratelné.<br />
<br />
Bůh není jenom pravdivý, neomylný apod., on je plnost pravdy, neomylnosti a dalších dobrých vlastností (vždyť všechny mají původ v Bohu a jedině v Bohu). Bůh má všechny tyhle vlastnosti v nekonečné míře, takže splývají v jedno (Bůh je naprosto jednoduchý, ne složitý, právě díky tomu, že nemá žádné akcidenty).<br />
<br />
Takže, Bůh není pouze neomylný, on je neomylnost sama. A Kristus má božskou i lidskou přirozenost, takže neomylný je.

honza17

Papo: "Já jsem cesta, PRAVDA a život"

PavelV

Papo:<br />
A takovýhle přístup k Bibli, když chceš každou banalitu dokazovat nějakým vytrženým citátem, hraničí skoro s modloslužbou... Křesťanství není náboženstvím knihy, ale Slova.

Brcko111

Zase Papo valí svá moudra :-DDDDDDDD

Makaveli

Ježíš někdy o sobě řekl, že je neomylný? Je možné, že jsem ěnco přehlédnul...<br />
<br />
No tak ked Boh sa ma mylit, tak to rovno zabalme a podme na jedno ateisticke poldeci s pivom. Papo vsak si uz bol v pohode, zase zacinas s takymito otrepanymi vecami?

Papo

Koukám, že je tu sranda, takže jen dodám, že až bude papež boho-člověk, rád mu přiznám neomylnost.. (samozřejmě vycházím z toho, že vůdcem tady na zemi je člověk-římský biskup)<br />
<br />
Maki: prostě jsou body katolické nauky, které mě nenechávají chladným.. štvou mě.. a obzvláště tehdy, když ŘKC akcentuje, že ona je taková jaká je, protože Duch svatý vane na ni (VŽDY).. Naprosté odmítání omylu a sebereflexe je něco, co mě ničí.. snažím se být v pohodě, ale namísto "chápu proč Hus viděl co viděl, jakkoliv se s tím nedokáži ztotožnit" tady čtu jen a pouze kecy, kecy, kecy.. nezlob se na mě, JSEM v pohodě, ale podobný přístup nemůže být pouze jednostranný. Vím v CO a vím PROČ v to věříš.. neberu Ti to, ale pokud se proti mě vyhraníš, nevydržím být ekumenický a trpělivý pořád.. občas i mně bouchnou saze. Omlouvám se. Reformátoři o odluku nestáli, to je pro mě jasné znamení, že chápali CO je církev.. chci snad tak moc?

Miruš

achjo... :(

Johan

Papo, nikdo po tobě nechce ekumenickou vztřícnost, ale abys konečně odhodil svoje bludy a vstoupil do Církve Kristovi - Katolické církve - mimo niž není spásy. Na můj vkus se stavíš do pozice, která žádnému člověku nepřísluší - pochybuješ o Boží moci a jeho záměrech.

Makaveli

Koukám, že je tu sranda, takže jen dodám, že až bude papež boho-člověk, rád mu přiznám neomylnost.. <br />
<br />
Papezova neomylnost ma svoje pravidla a je velmi obmedzena.<br />
<br />
prostě jsou body katolické nauky, které mě nenechávají chladným.. štvou mě.. a obzvláště tehdy, když ŘKC akcentuje, že ona je taková jaká je, protože Duch svatý vane na ni (VŽDY)..<br />
<br />
Mna zas nenechavaju chladnym body protestantskej nauky.

honza17

"Papezova neomylnost ma svoje pravidla a je velmi obmedzena."<br />
Ale tato pravidla a omezení stanovil taky papež.:-)

floweret

rozdílnost názorů vyrůstá z rozdílnosti spisů, které pokládáme za auoritativní (Písmo/katechismus, spisy koncilů atd.) a tedy v důsledku: koho posloucháme: Boha, nebo lidi?...

Daliluh

Johane, vy mě dokážete vždy tak báječně rozesmát svou bezelstností;-).

Makaveli

rozdílnost názorů vyrůstá z rozdílnosti spisů, které pokládáme za auoritativní (Písmo/katechismus, spisy koncilů atd.) a tedy v důsledku: koho posloucháme: Boha, nebo lidi?...<br />
<br />
Trosku zcestne povedat ze kto sa riadi "len" bibliou poslucha Boha, dolezite je ako sa riadi bibliou, pretoze bozie slovo sa prenasa nielen pismom ale hovorenym slovom. Mohol by som oponovat tym, ze kto nepoklada za autoritu pismo s tradiciou neposlucha Boha.<br />
<br />
Ale tato pravidla a omezení stanovil taky papež.:-)<br />
<br />
A myslis, ze len z dlhej chvile? Treba vediet preco a naco. <br />
<br />
http://apo-logia.blogspot.com/2007/04/neomyln.html<br />
<br />
Nieco pre studujucich.

Johan

Daliluh. Ano, to je velmi biblické, viz Matouš 10, 16.

andrew38

==zajímavý rozhovor se studentem teologie čtvrtého ročníku, který měl právě před zkouškou z ekumenismu. Protože přímo bydlím v komunitním domě Chemin-neuf, jejíž posláním je ekumenismus == <br />
<br />
Koukám, že ekumenismu je všude jako kvítí. Doufám, že studenti na teol. fakultách dělají také něco jiného, než že se učí ekumenismus a skládají z něj zkoušky... Takhle třeba kdyby se nějakou teologii učili...

pajann

hm... takže jsem mimo Církev. <br />
Ještěže mě příslušnost k církvi nespasí, ale jenom víra. <br />
Milosti udílené Církví, která má za sebou takovou krvavou minulost, opravdu nechci... Z toho bych nemohl spát...

Daliluh

Minulost církve už nezměníme, ale máme v rukou její budoucnost. Z toho aby taky jeden nemohl spát...

Falco

Jejda.. tak tohle je teda diskuze.. Tohle je přesně důvod, proč tolik lidí nemá rádo křesťany už jen od jména - ani křesťani se neumí spolu domluvit. Jedni mluví o Ježíši, druzí o Něm mluví taky a další taky a ještě jedním dechem, co mluví o Ježíši špiní ostatní církve, které o něm vlastně mluví taky... Proč jsme vlastně Křesťané? Protože jsme Kristovi (původně byli křesťani kristovci = ti, co patří Kristu).<br />
<br />
Kdo tu oslavuje katolíky (já jsem katolík) a haní protestanty, kecá z cesty a je to jen jeho osobní názor + dalších duchovně nevyzrálých katolíků, ne pohled Katolické církve! Vždyť co dělal papež Jan Pavel 2 a v čem pokračuje Benedikt 16? (My katolíci uznáváme papeže jako náměstka Boha na zemi - 1. byl sv. Petr - apoštol, kterého Ježíš "pasoval" za pastýře církve, aby ji Jeho jménem spravoval a aby celá církev, ať je jakkoliv rozvětvená a veliká o sobě věděla a společně kráčela za Kristem.) Oba se angažují ve stavění mostů mezi církvemi a to doslova! A pak

Zeddd

čau Tome, to je dost ostrý komentář :D, ale souhlasím s tebou, myslím že deš dost dobře k věci. Jen kéž ti Pán dá více jemnosti :D.<br />
Díky

Zobrazit 68 komentářů »

Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.

Autor blogu Grafická šablona Nuvio